Puder

 
funderar på att köpa dessa, dem verkar vara bra.
Om det är någon som har någon av dessa så kan ni ju ge tips om det är bra eller inte!
känns ju dumt att slösa pengar på nått som inte är bra men det verkar vara goodie!!
 
Det är ju färglöst puder , och det minimerar på porer och, linjer och ojämnhet.
och det passa alla hudtyper vilket är super bra.
 

7days

Nu är det bara skoldagar kvar, sedan lämnar min sin lilla skola. Om jag ska erkänna kommer det bli lite jobbigt ! Man kommer sakna sina kära vänner man haft sen 6an ! Men man måste gå vidare i livet så är det ju!
Jag kan knappt fatta att jag ska börja på gymnasiet det känns inte som att det var 4 år sen man satt hemma och bara längtade efter att börja 6an och känna sig äldre! Och nu ska man börja gymnasiet tiden bara flyger iväg. PUSS 

Meeelooon

Sommar känsla !!

Uppfriskning

video på mig har haft den uppe här på bloggen förr men kände att
lägga upp den igen :)
 
 

Mum

Idag är det morsdag, så det blir att tillbringa dagen med min mammi hon fick två små ugglor som sitter i hop. När jag var i Barcelona så såg jag dem och blev helt kör tänkte att detta komma mamma gilla. Jag älskar dig min älskade mamma från hela mitt hjärta utan dig Skulle jag inte vara den jag är i dag love u mamica <3 
 
finaste mamma i världen 

Ute

Fint vädet ! 

Nyttigt vare

God och nyttig mat'
Före
Efter
 
Det är köttfärs under och ovanpå är det zucchini. ,morötter och tomat med rivenost över hur gott som helst! Det går snabbt att tillaga !

.

Finaste i världen!
 

Bilder från resan

 
 
 
 
 
 

Barcelona

 
Idag så vaknade man hemma i sin egna säng kändis lite konstigt för i tre dagar har man vaknat av att antingen någon ringt oss eller att någon bankar åvanför oss, eller något annat. Som sagt jag har vart i Barcelona nu i tre dagar men min underbara klass, vi hade riktigt roligt får man la säga jag ska berätta lite om vad vi gjort.
Först i söndags så fixade jag mig på morgonen föratt åka till min skola där vi skulle mötas, sedan så åkte vi buss i ca 3 timmar till köpenhamn, När vi var på flyget så hördes vår klass över hela flygplanet haha.. Jag tycker ju det är sjukt kul att åka flygplan iaf att åka upp och landa , men denna gånge så gjorde det riktigt ont i öronen när vi skulle landa imed att jag vart förkyld så gör det dubblet så ont. När vi kom fram så la vi in våra grejor, det kom la in folk då och då och skulle se hur vi bodde och sådant, sedan fick vi lite mackor till kvällsmat, Det första alla gjorde var att ta på sig badkläder och hoppa i poolen haha! På måndagen så skulle vi på en busstur i barcelona, det var la helt okej men det blev ju lite långtråkigt att åka buss typ hela dagen och dock så blåste det också. Sedan när vi kom hem så åt vi på en resturang sedan så gick alla en runda så man hängde la på haha. När alla kom fram till hotellet så fick några killar för sig att dem skulle gå till nån fotbollsspelares hus eller nått sådant så jag och melanie hängde på men grejen var de att sedan började killenra springa för dem blev rädda för hundarna som skällde.... så jag och melle gick typ själva vilket var lite läskigt faktiskt, jag och melle vände dock och gick tillbaka till hotellet det var nog det som var läskigast. Ja sen satt man la med alla andra och snackade. dag 2 så skulle vi till nöjesparken Port Aventura , Då startade dagen som vanligt med frulle och sedan fixade vi oss föratt gå till receptionen kl 9:00 , Vi åkte buss i ca1 timme och hela den timmen sov jag typ. När vi kom fram så var det en buss framför oss så var det några tjejer som höll på att skratta och vinka på killarna, Vår lärare bad killarna att gå fram till fönsret föratt vinka på dem haha vilket vissa killar gjorde, Sedan så började en av tjejerna ta kort på dem hahah .. När vi gick ut så såg dem la oss men det var inte så mycket mer med de. Vi åkte en massa roliga karuseller men jag vågade inte åka dem två största... jag kallar mig själv feg. Hela den dagen var riktigt rolig kunde inte bli bättre .. när vi skulle ut så var dem tjejerna där och snackade med vår lärare hon är spansk , så hade dem sagt att dem tycker en kille i vår klass var riktigt snygg (Isak) så när dem såg han bettede dem sig som att han typ var en känis haha dem börja skrika och hoppa och sådant när han vinkade på dem .. ! Efter allt detta så åkte vi direkt till en annan resturang och jag sov hela den bussresan också. När vi åt klart så gick nästan alla åt olika håll .. jag och melanie gick ner till stranden och doppade fötterna och dem andra gick nån annanstans. Sen när vi kom hem till hotellet så kom några in på vårt rum och satt där chillade och hade skoj.. men dem lät för mycket och jag började bli trött så jag tänkte jag går upp till melanie och sanna för dem satt med jonathan och sebbe och spelade kort så jag gick dit och snackade efter det skulle dem typ sova eller nått så vi gick där ifrån och gick in till simon , joel och rasses rum och där satt vi och snacka i nån timme . Efter det så gick jag och melle ner föratt sova.. vad ser man när man kommer in på rummet jo hela vårt rum var typ upp och ner, ne men det var så stökigt och innan vi åkt så hade vi städat rummet men ah man blev ju inte så glad men vad skulle man göra. Jag och melle la oss och sedan igår så skulle killerna på kamp no eller vad det heter jag kan inte namnen men vi tjejer gick på nån annan sak kommer inte riktigt ihåg vad det heter men det är någon musk sak iallafall så fick vi fritt i 2 timmar sen så jag melanie och fanny gick runt i stan och vissa gick och solade. Alla möttes ca 16:00 föratt vi skulle gå tillsammans på nån liten frukt/kött marknad , Där köpte jag frukt i en plastburk sjukt gott var det , det var gott med frukt imed att det var så vamrt det måste var ca 28-30 grader. det var nästan allt efter det så åkte vi till vår lärares föräldrar föratt hämta våra väskor, sedan åkte vi till flygplatsen när vi kom på planet så skulle jag sitta längst bak vilket inte var kul men sedan kom Simon fram och sa att Jag skulle sitta fram med han å melle Vi satt där vid nödutgångsdörren riktigt kul var det simon var sjukt rolig det var nog den roligaste flygtur jag vart med om jag och simon satt och sjöng och så hade jag mina fötter lite på sidan på ett annat säte och så fick jag skäll av en dansk men jag förstod ingenting sedan så satt jag vanligt så skulle helena gå så rörde hon till hans stol så fick han damp igen och börja skälla på mig fast det inte var jag men jag började bara skratta vilken gubba. När vi kom fram till Köpenhamn så skulle vi åka 3 timmar hem med buss, som sagt jag sov hela resan hem haha. Detta var de vad vi gjort jag kanske inte fick med allt men det var de. Hoppas ni orkar läsa ;)  
 
 
 

Mums

gjort min special smoothie. Fast med hallon 
gott gott gott ! Och sedan ut i det fina vädret 

L.Ö.V.E

 
Tjohopp, jag vet ärligt inte vad jag ska skriva men har riktigt tråkigt
så jag kände att något måste jag ju göra så det blev blogga.
Somsagt idag så är jag krasslig, jag hostar och är tät i näsan! men tummen upp åt att jag inte
har feber nu iallafall (Y) Imorgon är det fredag och då ska vi ha gympa första lektionen och sedan eng osv.. 
När dagen är slut så ska jag la hem och sedan träffa EVVIIIZ. Men åter till denna dagen, nyss så satt jag 
och kollade på ''Mammas pojkar'' Den va la okej, Fanns typ ingen annan jag pallade se. Ja det var la allt för mig
today , Får krypa ner i sängen nu och försöka sova, GODNATT LOVERS! 
 
 
 
Gammal bild.

what doesn't kill u makes u stronger

 Hejsan ! Idag mår jag skit , jag har feber 
och jag kan knappt prata för jag har typ ingen röst kvar efter att jag hostat så mycket :( , men jag var i skolan idag så jag var stark! ska nog till skolan imon med ! Jag får bara inte vara hemma nu när det bara är 3 dagar kvar tills klassen åker till Barcelona! Men med  Loka och vindruvore mår man garanterat bättre haha ! Puss ! 

OLLG

 
 
Detta var nog det gulligaste !!!! Hur söt får man vara?  
jo för er som inte vet så var det morsdag i usa i söndags haha !!!! 
tänk om någon skulle göra så för en själv ! 
NJJUUUUT! 

Bullshit

I dag tänkte jag skriva om dieter! Dagens ungdomar vet inte hur man ska äta i dagens läge knappt jag vet hur man ska äta , varför ? Jo föratt folk går efter tidningar man går efter vad folk säger och hur man ska äta, vissa säger man borde inte äta kolhydrater men vissa säger att man ska äta det Och detta var ett exempel! Jag tycker så här och jag har sagt det förr ! Sluta gå efter tidningar , sluta lyssna på vad andra säger! Och gå efter vad du själv vill! Och vill du ha din dröm kropp så måste man ju ändå kämpa lite ? Men göra det på rätt sätt genom att äta allt i mindre mängder kanske inte äta skräpmat ägna ist en dag i veckan, tex lördag till din skräpmats dag, detta kommer inte ta något på din träning. Men sluta aldrig äta det leder inte till roliga saker ! Börja inte banta för kroppen är inte gjort föratt du ska dricka konst drickor eller att du ska svälta dig ! Kroppen är gjort föratt du ska kunna äta allt men som jag sa i rätt mängd ! Så träna träna träna och är du sugen på nått så ta en frukt det är både gott och nyttigt , och kom ihåg att du är perfekt som du är ! Det är något folk måste börja ta och sluta va osäker på er själva , jag säger inte att jag är nöjd med mig själv men man måste jobba med det ! Ditt liv är inte menat föratt du ska ha den perfekta kroppen , eller att du ska svälta dig ! Börja lev ditt liv på rätt sätt ät allt och ha kul! Det är nått alla måste få in i huvudet. PuSs